Errare humanum est

Back with a new batch!

05/03/2003

Kudde Gnoes


Drie-in-een

Mijn voorland ziet er slecht uit. En niet omdat ik dom ben, of depressief, of een totaal verpest wereld-beeld heb, maar omdat het slecht gaat met de economie. En als het slecht gaat met de economie, gaat het slecht met de wereld en als het slecht gaat met de wereld gaat het als logisch gevolg slecht met Neder-land, ergo met de banenmarkt ergo met de net afgestudeerden ergo met de nog net niet afgestudeerden er-go met de nog lang niet afgestudeerden ergo met mij. En als het slecht gaat met mij ziet mijn voorland er troosteloos en naar uit. Om kort te gaan: slecht.
Heel spijtig want ik ben het type jongen waarvan ik zeg: die zou een kans moeten krijgen. Latent talent. Aardig, vlot, vriendelijk, flexibel, scherp brein, scherp pennetje, initiatiefrijk, schappelijk, genuanceerd, objectief en bovendien beschikkend over een mooi soepel lichaam, kortom: een warm mens, een gemis voor elke redactie. Doodzonde dat zijn carrière zo vroeg al ten einde komt.
Ik ben overigens niet de enige gebeten hond van de precaire situatie op de Nederlandse banenmarkt. Ik ken er zat die jaren moeten lobbyen voor een baan (en eindigen bij vodjes als het Nieuw Hattemer Cou-rantje, het Warnsvelds contact of Oldeholtpade’s nieuwsfoldertje). Om nog maar te zwijgen van al het talent wat uiteindelijk in de supermarkt of – nog erger – bij callcenters strandt. Al dat talent, al die penne-tjes, allemaal verloren in de maalstroom van de schaalvergroting en macro-economie. Als je het zo be-kijkt gaat de precaire situatie in de journalistiek eigenlijk niet ten koste van mij, maar van het hele volk. En als iets ten koste gaat van het Nederlandse volk, krijgen we klokkenluiders. En als er klokkenluiders zijn is de pers er ook. Vandaar dat ik nu alvast aan de bel trek nu ik nog in het vak zit. De klokkenluider, de journalist en het slachtoffer in een enkele persoon. De interviews met mezelf zijn te verkrijgen door een e-mailtje te versturen naar daniel@erhust.tk. Tevens ben ik ook beschikbaar voor journalistiek werk (stuur maar een mail) mocht u nog ergens een vacature vrij hebben.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage