Errare humanum est

Back with a new batch!

03/09/2004

The ring of Fire
Belde ik, precies drie maanden geleden Koos P. nog in paniek op, omdat ik dacht dat de here Satan mijn ziel verscheuren ging, omdat ik die ochtend was wakker geworden met T'Pau, vandaag heb ik beter nieuws - hoewel er een treffende vergelijking gemaakt kan worden.

Dat de vele opwekkende liederen die ik de laatste tijd veel gedraaid heb (zie het rubriekje 'Op repeat') kennelijk geen gevolgen hebben voor de muziekjes die zich in mijn hoofdafspelen als ik wakker word, bewijs ik vanochtend, met het liedje van de dag, wat desalniettemin een licht apocalyptische inslag heeft.

Vuurzeeën rijzen op voor mijn ogen, sidderend en zinderend. Huizenhoge vlammen, vanuit het niets omhoogschietend; verscheurend, verschroeiend. Cirkels van vuur brandmerken mijn vlees, maar in plaats van panische angst en een drang tot zelfbehoud voel ik slechts de verleiding door die vlammen opgenomen te worden, tot er niets dan stof en as overblijft.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage