Errare humanum est

Back with a new batch!

23/11/2004

December

In begin december ben ik geboren,
Precies op het moment dat het licht verloren lijkt
Wanneer je tegen een uur of vier naar buiten kijkt,
het was koud, de plassen waren dichtgevroren

Die grauwe luchten met verstervend licht
Hebben mij nimmer kunnen bekoren
Noch dat men het aan kan zien komen
Hoe de duisternis men berooft van het zicht

December is, naar men zegt, de maand van het familiefeest
Eerst met Sinterklaas, dan kerst en dan oudjaar
Daar komt nog bij dat ik aan het begin van de decembermaand verjaar

Zo koud als op mijn geboortedag is het volgens mij nooit meer geweest
December is sinds mijn geboorte grijs en troosteloos
Wat is die maand met al die stomme feesten toch oneindig waardeloos

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage