Errare humanum est

Back with a new batch!

07/05/2004

Haar



Mensen, een kleine oproep. Hou op over mijn haar. Het kan mij niet schelen of je het mooi of lelijk vind, te lang of leuk, matje of laagjes, op één lengte of rechtop. Is het jullie niet opgevallen dat er niets aan veranderd?

Ik heb geen mening over uiterlijk. Hoewel sommigen onder ons dat onzin vinden (ik zal geen namen noemen, maar E. weet wie ze is), of zelfs heel stom of moeilijk te verdragen, is ook dat niet aan verandering onderhevig. Waarom houden mensen zich toch zo bezig met hoe hun haar zit - of, nog absurder, dat van anderen; het mijne in het bijzonder?

De mensen in Villa Rubens, de vandaag gehouden anti-dieetdag, extreme makeover... Telkens wanneer ik erover hoor praten denk ik weer aan die ratrace die schoonheid heet en waar ik mij niet in wens te mengen. Dus, lieve vrienden, verlos mij - maar vooral jezelf - van de wansmaak der oppervlakkigheid. Dank voor de aandacht.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage