Errare humanum est

Back with a new batch!

04/01/2005

‘We meten met twee maten’

ROTTERDAM 4 JAN. Naïma Azough, Tweede Kamerlid van GroenLinks reageert, op het hoofdredactioneel commentaar in het Reformatorisch Dagblad van 27 december, waarin wordt beweerd dat de tsunami rond de Indische Oceaan Gods toorn is.

“Wat ik vreemd vind, is dat geen van de andere partijen hierop gereageerd heeft. Als een orthodoxe imam iets dergerlijks zou hebben geroepen, hoe zou het dan worden opgepikt? Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier geen politiek punt van maken, zo belangrijk is het ook weer niet. Het zou belachelijk zijn om hier een spoeddebat over te houden.

Naima Azough"Wat mij betreft speelt religieuze afkomst geen rol, alleen vraag ik mij af of dat voor het CDA ook geldt. Kijk naar hoe zij het debat rond de orthodoxe moslims voeren en aan iets dergelijks binnen de eigen achterban gaan ze volledig voorbij. Denk aan de niet-handjes-schuddende imam. Dat is met twee maten meten.

"Inhoudelijk vind ik het een nogal bizarre en diep trieste mening, maar die mag zo'n krant hebben. Ik mag het idee, dat al die mensen hun huizen en bezittingen hebben verloren, hun familieleden hebben zien verdrinken of zélf ten onder zijn gegaan omdat ze goddeloos zijn volstrekt verwerpelijk vinden, en met die lieden in discussie treden. Ik ben godzijdank geen abonnee van die krant en ik zal het ook nooit worden, maar dat blad wordt wel elke dag door dertigduizend mensen gelezen. Kennelijk leeft die opvatting dus in Nederland. En dus vind ik het belangrijk om hierop te reageren."

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage