Errare humanum est

Back with a new batch!

19/01/2005

E-mailen met prominenten

Goed idee! Ik zal binnenkort weer eens iets voor arme mensen in de krant zetten. Ik ben ten slotte ook arme student geweest. Eigenlijk ben ik nog steeds heel arm, maar Godlof geen student meer. Succes, en spoedig volgt een bruikbaar recept.

Groet, Sylvia Witteman

----- Original Message -----
From: "Daniël Hoenderdos"
To: s.witteman@volkskrant.nl
Sent: Sunday, January 16, 2005 4:05 PM
Subject: Ach en weeklaag

Lieve - nee, heerlijke - Sylvia,

Hoort mijn weeklaag! Nog niet zo lang geleden, als deze hongerige student na een x aantal weken op het rantsoen van het volkskrant studentenkookboekje (blègh, maar goedkoop) zijn moedertje kwam opzoeken (6 kilo afgevallen, "kind wat zie je eruit") zette moeders 's avonds allerhande heerlijkheden (waarvan de gratin mij het helderst voor de geest staat) op tafel. Het was bijkans elke zaterdag en zondag kerstmis in huize Hoenderdos, met als voornaamste ingrediënten vet en liefde: zoals het hoort dus.

Maar sinds jij, Sylvia, weer terug bent in ons kikkerlandje (und warum?) wordt ik thuis geacht de pindarookworsten van Pay, of (hemel beware!) de stoofpotjes van Adriaan te verschalken. Ik heb uit pure angst mijn moeder al een maand of twee niet meer gezien en het wordt binnenkort weer tijd. Overigens heb ik overwogen je kookboek te kopen, maar van dat geld kan ik ook weer een half jaar spaghetti met tonijn eten. Dillema's dilemma's. Ik heb van meerdere vrienden een dergelijk probleem vernomen. Help ons, help ons Syl, help de studenten van Nederland aan een goede maaltijd! God weet dat we het nodig hebben!

--
Met vriendelijke groeten,
Daniël Hoenderdos

PS. Ik vond vooral de bigosj - die ik van mijn vakantiegeld kon
bekostigen - erg lekker.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage